Provozovat v dnešní době internetový obchod není jen tak. Nejenom, že se musíte zaměřovat na to, jaké produkty a služby prodáváte, abyste na všem vydělali, ale musíte plnit i určité povinnosti. Do nich mimochodem hovoří i sama Evropská unie. Co se týče právních náležitostí, velice často se setkáte s kupními smlouvami, ochranou osobních údajů GDPR i ochranou spotřebitele.
Pokud nemáte povědomí, odkud čerpat povinnosti vztahující se internetové obchody v České republice, určitě se zahleďte do některých částí zákonů. Typickým příkladem je Občanský zákoník č. 89/2012 Sb. Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb. a v neposlední řadě také Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb.
Nové směrnice a legislativa
Už rok 2021 přinesl poměrně dost změn a na vše navázal i rok 2022. Mnohé změny proběhly především v oblasti obchodních podmínek, které mají mít patřičné změní. Zároveň existují jisté sankce při nedodržení této povinnosti. Za zmínku stojí například prodloužení reklamační lhůty na 12 měsíců, konec cookies třetích stran, ale také přechod na OPT-IN.
Je pravdou, že nové směrnice si nyní posvítí na důvěryhodnější recenze produktů, ale také na transparentnost při zveřejňování cen v internetovém obchodě. Ať už hodláte provozovat jakýkoliv e-shop, neopomínejte na svoji informační povinnost obchodníka. Pohlídejte si především oblast vrácení zboží a možnost zákazníka odstoupení od smlouvy. Nezbytností je také reklamační řád se vším potřebným.
Obraťte se na odborníky
Je pravdou, že jako provozovatelé internetových obchodů máte na bedrech poměrně složitou legislativu a povinnosti. Pokud si v tomto směru nevíte rady, obraťte se na zkušené profesionály. Je to určitě lepší, než kdybyste cokoliv zanedbali a vystavili se vysokému finančnímu postihu. Do detailu pracovaná pravidla a povinnosti jsou pro jakýkoliv e-shop naprostý základ.