Spotřeba automobilů pohybujících se na silnicích dnes už není jen starostí některých řidičů, ale také komisařů Evropské unie. Ano, ekologie jednoduše hýbe světem a všichni se snaží o to, aby bylo ovzduší znečišťováno co možná nejméně. A na jakou jinou oblast se zaměřit než zrovna na automobilový trh?
Právě Evropská unie se rozhodla, že bude monitorovat spotřebu automobilů. Tato opatření už mají platit od roku 2020, jsou ale na samotném počátku. Tím by mělo být postihování těch, jejichž vozy mají vysokou spotřebu, a to třeba formou nejrůznějších sankcí. To je ale zatím jenom ve hvězdách.
Monitorování spotřeby automobilů
Každého čtenáře tohoto článku jistě zajímá, jak vlastně bude docházet k měření spotřeby vozu? Významní lidé z EU sází na palubní počítače automobilů, což se pochopitelně týká těch novějších. Právě reálná spotřeba vozu by měla být zaznamenávána a následně ukládána do paměti. Zatím však není jasné, jak by samotný sběr dat měl konkrétně probíhat.
Důležité však je, že tento způsob záznamu spotřeby automobilu bude povinný v podstatě u všech vozidel registrovaných od roku 2021. Od roku 2020 platí pro všechna homologovaná vozidla. A jak už bylo zmíněno v úvodu, každé nadlimitní znečišťování ovzduší CO2 bude jednoduše trestáno. Jen ta praktická stránka věci a dotažení všech procesů je zatím tak trochu na půl cesty.
Není vůbec žádným tajemstvím, že právě v souvislosti s hlídáním reálné spotřeby automobilů by klidně mohla vzniknout další speciální daň.
Postihy od roku 2030
Tento sběr dat by měl být testován zhruba do roku 2026 a posléze dojde k navrhování konkrétních sankčních řešení. Ta by měla údajně platit již od roku 2030. Takže se nechme překvapit, jak to v budoucnu bude s naší spotřebou vozidla. Na druhou stranu to pomůže nejenom naší peněžence, ale hlavně životnímu prostředí.