fedfbfdcdceafade

Je lepší mít rezervu nebo sadu na opravu pneumatik? Záleží na okolnostech

Ať už jezdíte často nebo jen rekreačně, stejně by ve vaší automobilové výbavě nemělo chybět náhradní kolo nebo sada na opravu pneumatik. Budete se divit, ale defekt vás může potkat poměrně často – a je dobré vědět, jak jej řešit. Je lepší pořídit si rovnou rezervní pneumatiku nebo se vyplatí spíše opravářská sada?

Cena nemusí být rozhodující

V prvé řadě zvažme cenu. Lepicí sada stojí okolo dvou tisíc korun, rezervní kolo do nové škodovky stojí i pět tisíc. Samozřejmě je možné sehnat i levnější. Jasně říct, co je výhodnější, je proto velmi obtížné. Každopádně do sady musíte po každém záplatování kupovat náplň za přibližně dvě stovky. Rezerva už si žádné další investice nevyžádá. Je dobré si také uvědomit, že životnost opravářských sad je přibližně 4 roky a po této době je nutné ji kompletně vyměnit.

Všechno má své pro a proti

Cena však bezpochyby není jediný rozhodovací ukazatel. Zvažte například náročnost výměny kola. Šrouby kol, které jsou dotažené v pneuservisu, se klíčem na silnici povolují dost špatně a slabší jedinci nemají skoro šanci kolo sundat. Technicky méně zdatní si se šroubováním a zvedáním auta nemusejí poradit, takže lepicí sada je pro ně v podstatě jediným možným řešením. Ne nevýznamnou výhodou je i to, že bez rezervy ušetříte v autě dost místa. Rezervní kolo s příslušenstvím zabere dost prostoru, který díky sadě zůstane volný pro něco jiného, třeba pro zavazadla, kterých je při cestě na dovolenou vždy hodně.

Na druhou stranu, se sadou nemusíte být schopni opravit všechny typy defektů. Náhradním kolem vyřešíte jakýkoliv problém. I když bude pneumatika proděravělá z boku nebo v ní bude extrémně velká díra. Sprejem zalepíte jen menší poškození přibližně do 3 mm. Výhodou náhradního kola je také možnost pokračovat dále bez omezení. Pokud kolo opravíte sprejem, budete muset jet pomaleji a možná i navštívit servis.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.